Σύμφωνα με την έρευνα του Lindstrom (2009), εάν μια εικόνα συνδυαστεί με ένα άρωμα, γίνεται καλύτερα αντιληπτή και μένει στο νου των ανθρώπων.
Ο Osterberg (2008) υποστήριξε ότι το άρωμα μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στην ατμόσφαιρα, τη διάθεση και τη συμπεριφορά, αλλά για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να συνδέεται σωστά με την υπηρεσία, το προϊόν ή τον χώρο. Εξετάζοντας τις παραπάνω δηλώσεις, το άρωμα σίγουρα επηρεάζει τους ανθρώπους, αλλά μόνο όταν μπορούν να συνδικάσουν στο μυαλό τους ένα συγκεκριμένο αντικείμενο με το συγκεκριμένο άρωμα.
Η βιομηχανία του του αρωματικού μάρκετινγκ και η έρευνα που το υποστηρίζει, αξιώνει πολλά ενδιαφέροντα αποτελέσματα για τους επαγγελματίες του χώρου. Μια μελέτη υποστηρίζει ότι το 84% των ανθρώπων ήταν πιο πιθανό να αγοράσουν παπούτσια (σε αυτήν την συγκεκριμένη έρευνα) καθώς αυτά τους αρέσαν περισσότερο σε ένα δωμάτιο με άρωμα. Θετικές αλληλεπιδράσεις στην αγοραστική συμπεριφορά, την ευχαρίστηση και την ικανοποίηση βρέθηκαν επίσης όταν το άρωμα και η μουσική συνδυάστηκαν μεταξύ τους.
Ο Spangenberg (2005) διαπίστωσε επίσης ότι όταν η μουσική και το άρωμα ήταν σε συμφωνία (χριστουγεννιάτικη μουσική και μυρωδιές Χριστουγέννων), αυτό οδήγησε σε υψηλότερες αξιολογήσεις για το περιβάλλον λιανικής. Ο Hirsch (1995) απέδειξε οτι ένα καζίνο με ευχάριστο άρωμα είχε 45% περισσότερα έσοδα από αντίστοιχα της περιοχής χωρίς άρωμα. Ενδιαφέροντα στοιχεία για την αίσθηση της όσφρησης, τα αρώματα και την συμπεριφορά.
Υπάρχουν αρκετά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο στόχος στη συνολική εμπειρία του πελάτη είναι η πιο σημαντική εξεληξη στις τάσεις για την επιχειρηματική επιτυχία. Μια μελέτη του Walker το 2013 προέβλεψε ότι μέχρι το 2020 η συνολική εμπειρία του πελάτης θα είναι ποιο σημαντική από την τιμή και το προϊόν όταν αυτός αξιολογεί μια επωνυμία. Μια άλλη μελέτη του 2015 από την Synchrony Financial, η οποία εξέτασε περισσότερους από 1000 αγοραστές, αποκάλυψε ότι περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές είπαν ότι θα πλήρωναν υψηλότερο τίμημα για πελατειακές εμπειρίες που εκτιμούν περισσότερο.
Με τους πελάτες να γνωρίζουν πλέον όλο και περισσότερο τις επιλογές που έχουν και τις σαφείς προτιμήσεις τους για τα ενναλακτικά κανάλια αγοράς, οι εταιρείες λιανικής πρέπει να υιοθετήσουν έναν καλό συνδυασμό διαδικτυακών στρατηγικών και στρατηγικών εντός του καταστήματος.
Πως το Άρωμα οδηγεί
την Ανθρώπινη Συμπεριφορά;
Αρώματα που προκαλούν θετικές αναμνήσεις ενθαρρύνουν τη λήψη αποφάσεων, βελτιώνοντας την αγοραστική εμπειρία των πελατών.
Η μυρωδιά είναι συχνά η πρώτη προειδοποίηση για την αίσθηση ασφάλειας ή κινδύνου. Οι μυρωδιές έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν το υποσυνείδητο και κατ’ επέκταση τη συμπεριφορά σας. Ευτυχώς, υπάρχει τρόπος να εκμεταλλευτείτε τη δύναμη της μυρωδιάς και να τη χρησιμοποιήσετε συνειδητά προς όφελός σας.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι υποτιμούν τη δύναμη του αρώματος. Τα αρώματα έχουν την ικανότητα να προκαλούν τόσο θετικές όσο και αρνητικές ψυχολογικές αντιδράσεις σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Από εξελικτική άποψη, μια αρνητική μυρωδιά, όπως ένα νεκρό ζώο, μπορεί να προκαλέσει ένα στιγμιαίο αντανακλαστικό και να σε κάνει να το βάλεις στα πόδια.
Μια θετική μυρωδιά, όπως το άναμμα του τζακιού ή τα μπισκότα που ψήνονται, μπορεί να προκαλέσει την αίσθηση ασφάλειας και την επιθυμία να δημιουργήσετε φιλίες καθως βρίσκεσαι σε μια κατάσταση θαλπωρής.
Ποιες Μυρωδιές Ανασύρουν Μνήμες του Παρελθόντος;
Στο έργο του ‘’Αναζητώντας τον χαμένο χρόνο’’, ο Marcel Proust παρουσιάζει πώς η μυρωδιά συνδέεται με τις εμπειρίες της πρώιμης ζωής του ανθρώπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε μνήμες συγκεκριμένων νευρικών δικτύων. Ο Proust περιγράφει έντονα το πώς οι ξεχασμένες παιδικές αναμνήσεις επαναφέρονται στη συνείδηση με την αρχική τους ένταση όταν ο πρωταγωνιστής στην ιστορία του βυθίζει ένα μπισκότο σε ένα φλιτζάνι τσάι.
Οι ερευνητές το αποκαλούν «φαινόμενο μνήμης Proustian». Οι παιδικές αναμνήσεις του ανθρώπου που συνδέονται με τη μυρωδιά παραμένουν μαζί του για όλη του τη ζωή. Πρόσφατα, ερευνητές στην Ιαπωνία διεξήγαν μια μελέτη προκειμένου να προσδιορίσουν πώς το άρωμα ενός προϊόντος προκαλεί προσωπικές συναισθηματικές αναμνήσεις και επηρεάζει την ελκυστικότητα του στους πιθανούς καταναλωτές.