Αρωματισμός και Συμπεριφορά των Καταναλωτών
Επιστημονική έρευνα διαπίστωσε ότι η αίσθηση της μυρωδιάς ενός ανθρώπου είναι η πιο ισχυρή από τις πέντε αισθήσεις, ικανή να ξυπνά τη μνήμη και να προκαλεί περισσότερα συναισθήματα από οποιαδήποτε άλλη αίσθηση που έχουν οι άνθρωποι. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να εντοπίζουν πάνω από ένα εκατομμύριο διαφορετικούς τύπους οσμών. Φυσικά, μερικές από αυτές τις μυρωδιές είναι εξαιρετικά ευχάριστες, μερικές… όχι τόσο πολύ.
Τι σημαίνει αυτό για εσάς και την επιχείρησή σας; Οι πιθανότητες δείχνουν οτι σίγουρα δεν έχετε επωφεληθεί επαρκώς από τον αρωματισμό και τη χρήση αρωμάτων ως μέσο για να τραβήξετε την προσοχή των πελατών σας. Πράγματι, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία τρόπων με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την αίσθηση της όσφρησης ενός ανθρώπου, προκειμένου να προωθήσετε καλύτερα τα προϊόντα σας. Ακολουθεί μια επισκόπηση του πώς μπορείτε να το κάνετε αυτό.
Γιατί είναι τόσο ισχυρή η αίσθηση της όσφρησης;
Όταν υπάρχει μυρωδιά στον αέρα, ταξιδεύει μέσω της οσφρητικής οδού στη μύτη σας και πηγαίνει απευθείας στον εγκέφαλό σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι μυρωδιές αντιδρούν άμεσα με τα συναισθήματά σας και τις συναφείς αισθήσεις σας χωρίς καμία άμεση αλληλεπίδραση με άλλα τμήματα συναισθηματικής επεξεργασίας του εγκεφάλου σας. Ως εκ τούτου, ο εγκέφαλός σας και η σκέψη επηρεάζονται από τις μυρωδιές χωρίς καν να το γνωρίζετε συνειδητά.
Αυτό εξηγεί γιατί η μυρωδιά μπορεί να είναι τόσο ισχυρή συναισθηματική και αισθητήρια ώθηση: Αγγίζει βαθιά μέσα στις εσοχές του εγκεφάλου σας χωρίς καν την παραμικρή συνειδητή σκέψη.
Πώς να χρησιμοποιήσετε τον αρωματισμό στη στρατηγική μάρκετινγκ
Όταν πρόκειται για τη χρήση αρωματισμού για σκοπούς προσέγγισης πελατών, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να χρησιμοποιήσετε τα αρώματα για να δημιουργήσετε μια συναισθηματική σύνδεση με ένα θετικό συναίσθημα ή να επωφεληθείτε από τα ήδη υπάρχοντα θετικά συναισθήματα. Σε τελική ανάλυση, όλοι μας δεν συνδέουμε τις μυρωδιές με κάποια ανάμνηση; Ή, ακόμη καλύτερα: Είχατε ποτέ την αίσθηση οτι μυρίζετε κάτι και αυτόματα να ανακαλύπτετε στο μυαλό σας μια ανάμνηση που δεν συνειδητοποιήσατε καν ότι έχετε συσχετίσει με αυτήν τη μυρωδιά;
Οι μυρωδιές μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο μάρκετινγκ με πολλούς τρόπους. Κατ ‘αρχάς, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι οι μυρωδιές κάνουν κάτι περισσότερο από απλώς να ανατρέχουν στην ανθρώπινη μνήμη. Κάνουν κάποιον να αισθάνεται καλά και βελτιώνει τη συνολική διάθεση. Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να αλλάξει τα πρότυπα των δαπανών. Μια τέτοια συνειδητοποίηση οδήγησε στη δημιουργία ενός εντελώς νέου σκέλους μάρκετινγκ: Τον αρωματισμό χώρων.
Μερικές φορές, το μάρκετινγκ μέσω του αρωματισμού είναι προληπτικό. Πράγματι, αυτή η ιδέα αναπτύχθηκε για πρώτη φορά όταν τα ξενοδοχεία αγωνίστηκαν να καλύψουν τη μυρωδιά των τσιγάρων που έμεναν πίσω από τους καπνιστές. Ωστόσο, γρήγορα έμαθαν ότι δεν έπρεπε απλώς να είναι αντιδραστικοί όταν μυρίζει, αλλά θα μπορούσαν να είναι προληπτικοί. Ως αποτέλεσμα, το άρωμα ξενοδοχείων έγινε μια συγκεκριμένη βιομηχανία. Πράγματι, όπως σημείωσε ο Conde Nest Traveler, πολλά ξενοδοχεία έχουν αναπτύξει τα δικά τους «αρώματα υπογραφής» που έχουν σχεδιαστεί για να προκαλούν την ίδια αίσθηση και να ενισχύσουν πραγματικά την επωνυμία σας. Η ζήτηση στον τομέα του αρωματισμού των ξενοδοχείων ολοένα και αυξάνεται, καθώς ο αρωματισμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός για πολυεθνικές αλυσίδες όπως τα ξενοδοχεία.
Σε γενικές γραμμές, οι μυρωδιές έχουν σχεδιαστεί βάσει εκτεταμένης έρευνας, φυσικής επίσκεψης και συγκεκριμένων παραγόντων. Ένα άρωμα υποτίθεται ότι πρέπει είναι ευχάριστο και φιλόξενο, και όχι τόσο έντονο κάνοντας το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κάποιος όταν μπαίνει σε έναν χώρο.
Πάνω από οτιδήποτε άλλο, μια μυρωδιά θα πρέπει να είναι συνεπής προκειμένου να δημιουργηθεί μια θετική συναισθηματική σύνδεση μεταξύ της μυρωδιάς και της μάρκας. Η κατάλληλη χρήση αυτής της μυρωδιάς μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης.
Χρήση του αρωματισμού για αλλαγή της συμπεριφοράς
Συχνά, τα αρώματα προορίζονται ειδικά για να ενισχύσουν τα brands δημιουργώντας μυρωδιές που αναδεικνύουν τα προϊόντα ενός καταστήματος. Ωστόσο, αυτό δεν πρέπει να αποτελεί κανόνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι τα αρώματα δεν χρειάζεται να δημιουργήσουν μια συναισθηματική απόκριση ή σύνδεση για να είναι αποτελεσματικά. Ο αρωματισμός όταν χρησιμοποιείται κατάλληλα, μπορεί να βοηθήσει στην απόφαση του πελάτη να ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Ένας τρόπος είναι με τη χρήση αρωμάτων για την πώληση συγκεκριμένων προϊόντων: Πολλές μελέτες έχουν καταλήξει ότι ο αρωματισμός ενός χώρου με τη μυρωδιά ενός προϊόντος, όπως ο καφές, μπορεί στην πραγματικότητα να αυξήσει τις πωλήσεις αυτού του προϊόντος. Άλλα αρώματα μπορούν να ωθήσουν κάποιον να μείνει σε ένα κατάστημα περισσότερο ή να ξοδέψει περισσότερα χρήματα. Το σωστό άρωμα μπορεί ακόμη και να κάνει κάποιον να σκεφτεί ότι ένα προϊόν είναι υψηλότερης ποιότητας, και ως εκ τούτου, είναι πιο πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή για ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Υπό αυτήν την έννοια, η κατάλληλη χρήση αρωμάτων αποτελεί μια αξιοσημείωτη στρατηγική μάρκετινγκ. Τα αρώματα, που επιλέγονται σωστά, μπορούν να δημιουργήσουν καλές αναμνήσεις και να επηρεάσουν έτσι τη συμπεριφορά των πελατών.
Επαγγελματικές Λύσεις Αρωματισμού
Η ιδέα πίσω από τις επαγγελματικές λύσεις αρωματισμού για το μάρκετινγκ είναι μια ιδέα που θα φαινόταν παράλογη μόλις πριν από λίγα χρόνια, αλλά είναι ένας τομέας μάρκετινγκ που τώρα γνωρίζει άνοδο.
Εάν ενδιαφέρεστε να επωφεληθείτε από το brand marketing ή το αρωματικό μάρκετινγκ, επικοινωνήστε με τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της SCENT :: LINQ στην περιοχή σας ή κάντε κλικ εδώ για να ζητήσετε πληροφορίες τώρα.
Εναρμόνιση με το Brand Decor
Οι διευθυντές λιανικής πώλησης, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων και οι διευθυντές μάρκετινγκ αναζητούν τρόπους για απευθείας προώθηση των προϊόντων στο μελλοντικό κοινό τους. Αυτό είναι πιο εύκολο να γίνει όταν το κοινό αυτό έρχεται να επισκεφτεί το φυσικό σας κατάστημα. Με τις λύσεις αρωματισμού, είναι δυνατό να προσελκύσετε ένα άτομο με ένα ευχάριστο άρωμα. Πολλές μάρκες επίσης επιλέγουν οπτικά μέσα που εναρμονίζονται με ένα άρωμα. Αυτά γίνονται ένα στρατηγικό κομμάτι που συνδεόνται με το γιατί γίνεται γνωστό το brand.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις λύσεις μας για άμεση επικοινωνία με τους πελάτες σας. Μέσω της σωστής επιλογής αρώματος είναι δυνατή η προσέλκυση των συναισθημάτων τους. Αυτός είναι ένας παραγωγικός τρόπος για να ξεκινήσετε άμεσα καμπάνιες μάρκετινγκ και να δημιουργήσετε σχέσεις με τους επισκέπτες. Όσοι έρχονται στο φυσικό κατάστημα ή το γραφείο σας θα συσχετίσουν το άρωμα της υπογραφής σας με αυτό που κάνετε ή παρέχετε. Πολλοί ηγέτες των εταιρειών θεωρούν αυτό το είδος προσέγγισης μάρκετινγκ μακροπρόθεσμη επένδυση στην επιτυχία τους τώρα και στο μέλλον.
Ζητήστε μας να σας κάνουμε επίδειξη σήμερα και ξεκινήστε μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα δημιουργήσει μια πραγματική σύνδεση. Μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αξιοποιήσετε το σωστό άρωμα για να επηρεάσετε θετικά το brand και την επιχείρησή σας. Ταυτόχρονα, θα προσαρμόσετε την ταυτότητά σας με έναν μοναδικό και αποδοτικό τρόπο.
Find out how we can help your brand…
With customers now increasingly aware of their brand choices, hotel brands must also adopt a good mix of in-house strategies.
Discover how we can help you to create emotional connection through scents that can make a big impact on your business and your brand.
Επικοινωνήστε μαζί μας